Strona główna    Kontakt z Redakcją NFA    Logowanie  
Szukaj:

Menu główne
Aktualności:
Gorący temat
NFA w mediach
NFA w opiniach
Jak wspierać NFA
Informacje

Linki

Rekomenduj nas
Redakcja
Artykuły
Nowości
Europejska Karta     Naukowca
Patologie środowiska     akademickiego
Oszustwa naukowców
Mobbing w środowisku     akademickim
Etyka w nauce i edukacji
Debata nad Ustawą o     Szkolnictwie Wyższym
Perspektywy nauki i     szkolnictwa wyższego
Czarna Księga     Komunizmu w Nauce i     Edukacji

Wszystkie kategorie
Inne
Reforma Kudryckiej
Postulaty NFA
Reformy systemu nauki
WHISTLEBLOWING
NFA jako WATCHDOG
NFA jako Think tank
Granty European Research Council
Programy,projekty
Kij w mrowisko
Kariera naukowa
Finanse a nauka
Sprawy studentów
Jakość kształcenia
Społeczeństwo wiedzy
Tytułologia stosowana
Cytaty, humor
Listy
Varia
Czytelnia
Lustracja w nauce i edukacji
Bibliografia NFA - chronologicznie
Subskrypcja
Informacje o nowościach na twój e-mail!
Wpisz swój e-mail i naciśnij ENTER.

Najczęściej czytane
Stanowisko NIEZAL...
Tajne teczki UJ, ...
Mobbing uczelniany
Darmowy program a...
Amerykańska konku...
Inna prawda o ucz...
Powracająca fala ...
O nauce instytucj...
Jasełka akademick...
Urodzaj na Akadem...
Menu użytkownika
Nie masz jeszcze konta? Możesz sobie założyć!
Strefa NFA
Statystyki

użytkowników: 0
gości na stronie: 7


Polecamy

NFA na Facebook'u

Ranking Światowych Uczelni 2009







Gorący temat: Dlaczego brakuje mistrzów, od których młodzi ludzie mogliby się uczyć postępowania



 

Gorący temat: 

Dlaczego brakuje mistrzów, od których młodzi ludzie mogliby się uczyć postępowania 

Co raz częściej pisze się o  niskim poziomie etycznym środowiska akademickiego,  nie tylko studentów ( o czym pisało się od dawna), lecz także profesorów, a nawet rektorów ( o czym pisze się od niedawna).

Konkluzja jest taka, ze brakuje mistrzów, od których młodzi ludzie mogliby się uczyć postępowania. Nie od dziś wiadomo, że ryba psuje się od głowy. Skoro profesorowie nie grzeszą godziwym postępowaniem, to czego mogą nauczyć swoich studentów, wychowanków ?  Środowisko ma już wiele kodeksów - dobrych obyczajów, dobrych praktyk,  kodeksów i zasad etycznych - tak ogólnych,  jak i uczelnianych. I nic ! 

Gdybyśmy mierzyli etyczność środowiska za pomocą ilości  kodeksów to by nie było najgorzej. Ale  wzrostowi ilości kodeksów etycznych nie towarzyszy wzrost etyczności ! a nawet odnosi się wrażenie, że etyczność środowiska spada wraz ze wzrostem liczby kodeksów. Okazuje się, że godziwy kodeks  godziwego mistrza nie zastąpi. Pozostają pytania - dlaczego brakuje godziwych mistrzów ?  Co zrobić aby tacy mistrzowie pojawili się   w niegodziwym środowisku akademickim ?

nfa2010 | 15.10.2010 nfa.pl |
BLOGI
Józef Wieczorek
Publikacje NFA
DROGI I BEZDROŻA NAUKI W POLSCE
MEDIATOR AKADEMICKI
Etyka i Patologie
Patologie akademickie pod lupą NFA
Patologie akademickie po reformach
Kryzys uniwersytetu w ujęciu polemicznym z Prof. Piotrem Sztompką
Wielki Jubileusz Uniwersytetu Jagiellońskiego A.D. 2014
Konstytucja RP
Rozdzial II WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA
Art. 54.
1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji
Humor akademicki
Ankieta

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta

Partnerzy


Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej






Kalendarz
Sierpien
Nd Pn Wt Sr Cz Pt So
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
© 2007 NFA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
0.032 | powered by jPORTAL 2