sortuj według:
tytułu
|
daty
|
popularności
|
|
List do NFA - Moje doświadczenia z CK - część druga |
Autor:Jerzy Nakiela
Nie do przyjęcia jest stwierdzenie, że decyzja CK jest niepodważalna, pomimo, że zapadła po złamaniu ustanowionego prawa. Nadszedł czas aby te polityczne orzeczenia weryfikować, dla dobra nauki polskiej. Dziwię się tylko Profesorom, którzy zaakceptowali takie przestępstwo w CK, gdzie ukryto pozytywną recenzję Superrecenzenta, która wpłynęła w ustawowym czasie, a następnie po upływie roku czasu od mojej habilitacji, poprzeć bez żadnej dyskusji, esbecką, kłamliwą opinię Prof. G Janczewskiego.
Czytaj także:
"Moje doświadczenia z CK". |
|
|
Prywatny folwark gwiazd nauki |
Autor: Maciej Panczykowski
Na łamach NFA, system polskiej nauki oceniany jest jako feudalny. Trudno się z tym nie zgodzić, z tym, że uważam, że gdy popatrzymy na zagadnienie nieco bardziej szczegółowo, sytuacja będzie jawić się jako bardziej skomplikowana.
W systemie polskiej nauki widać mieszankę elementów feudalnych, peerelowskich i kapitalistycznych, a wiodąca rola feudalizmu wskazuje niewątpliwie na zacofanie polskiej nauki.
|
|
|
|
Nomadyzm niemobilnych, czyli historia naturalna polskiego naukowca |
Autorzy: Józef Wieczorek & Cezary Wójcik
Wprowadzenie otwartych rzeczywistych konkursów - zamiast obecnych fikcyjnych, rozpisywanych w ramach chowu wsobnego – wymusiłoby mobilność kadry naukowej, która bez doświadczeń z innych ośrodków nie miałaby szans powrotu na swoja macierzystą uczelnię
|
|
|
Mała atomówka w walizce - przykład analfabetyzmu 'fizycznego'. |
Autor: Edward Rydygier
Ponieważ w Polsce prestiż fizyki i fizyka, w dużej mierze „dzięki” reformie systemu edukacji, już dawno upadł, natomiast prestiż redaktora ciągle jest wysoki, dlatego też nasze społeczeństwo odbiera wiadomości prasowe jako rzetelne i odpowiadające prawdzie. Próby reagowania na rewelacje prasowe o treściach fizycznych, na przykład w formie listów czy e-maili do redakcji są bezskuteczne, bo redakcje nigdy nie prostują podawanych przez siebie wiadomości, które z powodu braków w edukacji fizycznej redaktorów często w niezamierzony sposób nabierają charakteru humorystycznego. |
|
|
List do Dziekanów Uniwersytetu Warszawskiego w sprawie patologii w nauce. |
Autor:Artur Śliwiński
Wiedza o omawianych w niniejszym piśmie kwestiach powinna być dostępna dla szerokiej opinii publicznej, gdyż dotyczy szczególnie groźnych przejawów patologii w nauce. Uznałem za stosowne imiennie poinformować o tych kwestiach Dziekanów wszystkich Wydziałów UW, bowiem bezpośrednio dotyczą one uniwersyteckiego środowiska akademickiego i powinny zostać - moim zdaniem - gruntownie rozważone przede wszystkim w tym środowisku. |
|
|
|
|