Dlaczego Irenę Sendler odkryły dla współczesnych amerykańskie gimnazjalistki, a nie ich polskie rówieśniczki?(pyta Wprost )
Dlaczego Polak zwykle wie kto to był Leonidas, a nie wie kto to był Raginis ?
Dlaczego polskie Termopile dla świata (też dla wielu Polakow) odkrył haevymetalowySabaton a nie Polscy historycy ?
Dlaczego wiodący Polscy historycy nie wiedzą (nie chcą wiedzieć ?), że w Polsce był stan wojenny i tej (nie)wiedzy wymagają od kandydatów na studia
Dlaczego sprzedawca w sklepie rozkłada bezradnie ręce gdy klient prosi o ćwierć kilo sera ? ( ile to jest ?!)
Dlaczego doktorzy nauk nie są pożądani (także) w polskich szkołach niższvch ?
Dlaczego profesor uniwersytetu nie rozumie np. co to jest anonim ?
Można by mnożyć takie pytania ( jeśli ktos jeszcze rozumie co to jest mnożenie) ale i te wystarczą na zaincjowanie dyskusji na temat polskiej edukacji od przedszkola do doktora.
Kiedyś napisalem tekst – Reformy bez głowy argumentując, że jak się głowy nie zreformuje to system nie będzie funkcjonować. Niestety głowa broni się autonomicznie przed reformą i ma dożywotnie zabezpieczenie swojego istnienia nawet jak się do niczego nie nadaje.