www.nfa.pl/

:: GORĄCY TEMAT: Jak brak konkurencyjności wśród kadry dydaktycznej odbija się na jakości kształcenia
Wiadomość dodana przez: nfa (2006-05-18 10:52:52)



Jakość kształcenia na studiach to temat niezwykle ważki. W końcu po to się studiuje aby się czegoś nauczyć. Różnie jednak z tym bywa.
O jakość kształcenia ma dbac m.in. Państwowa Komisja Akredytacyjna, ale widocznie ma za dużo pracy i sobie ją upraszcza oceniając jakość kształcenia głównie wg ilości profesorów, czasem w wieku emerytalnym, czasem na licznych rozjazdach międzuczelnianych, czasem o wiele gorzej uczących od ujemnie ocenianych doktorów. To poważny problem warty przedyskutowania w gronie zarówno krytycznie myślącej kadry akademickiej ( o ile jeszcze się uchroniła na uczelniach) jak i studentów ( o ile nie wyjechali jeszcze za granicę zdegustowani jakością kształcenia na polskich uczelniach) do czego gorąco zachęcamy.

Niestety kadra dydaktyczna rekrutowana jest na ogół na podstawie kryteriów genetyczno-towarzyskich a nie merytorycznych stąd kadra ta jest poza wszelaką konkurencją. Dorobek naukowy tej kadry na ogół nie jest jawny, podobnie jak ocena dokonywana na podstawie osobliwych kryteriów, wśród których kryterium lojalności do GTW zdaje się jest najważniejsze.
Odbija się to w sposób zasadniczy na jakości kształcenia studentów ale zatrudnieni na dożywotnich etatach lojalni dydaktycy nie muszą się tym przejmować - i tak nie mają konkurentów.


adres tej wiadomości: www.nfa.pl//news.php?id=229